لیست تجار لبنان

لیست تجار لبنان

تجار لبنانی از نگاه تاریخ

با توجه به اینکه لبنان یک کشور کاملا تاریخی است و گذشته بسیار پرفراز و نشیبی داشته است، غنای تاریخی این کشور نیز بسیار بالاست. وجود مسیرهای تجاری بین المللی از گذشته تا امروز باعث شده تا تجار لبنانی در میان کشورهای جهان نام شناخته شده ای داشته باشند. سواحل مدیترانه انتهای مسیر راه ابریشم در غرب آسیا بوده است که فینیقی ها در این منطقه مستقر بوده اند و از آنجا کالاهای بسیاری را به اروپا و بالعکس منتقل می کردند. کشور لبنان از دیرباز به تجارت بینن المللی شناخته می شود و قرار گرفتن در محل تلاقی سه قاره در دریای مدیترانه فرصت بیار ایده آلی را برای تجارت مردم این کشور فراهم کرده است. حتی داریوش کبیر هم بعد از فتوحات خود در این منطقه، تجارت از طریق دریای مدیترانه را به فینیقی ها سپرد و آنها را تحت حمایت سیاسی و اقتصادی خود قرار داد. شکوفایی اقتصادی این منطقه نیز مدیون همین فعالیت های قدرتمند و گسترده تاریخی است که تجارت بین امللی در راس آن قرار دارد.

از طرفی رفت آمد تجار بین المللی به ویژه کشورهای عربی به لبنان نیز باعث می شود که تجارت در این کشور رونق بیشتری پیدا کند. به دلیل سواحل زیبا، آب و هوای مدیترانه ای و نقاط تفریحی و تاریخی لبنان، تجار و توریست زیادی به این کشور رفت و امد دارند.

شاید جالب باشد بدانید که تقریبا 3 برابر جمعیت ساکن در لبنان، لبنانی های مهاجر در سرتاسر جهان وجود دارد که فرصت بینظیری را برای تجارت در لبنان فراهم می کنند به طوری که لبنان در سال 2022 جزو 5 کشور اول با حجم حواله جات ارزی بین المللی بوده است. همچنین در سال 2022 حجم واردات این کشور 19 میلیارد دلار بوده است که بازار بسیار مستعدی برای تجارت و فروش کالا نیز به شمار می آید و این حجم از تجارت همه به کمک تجار بسیار قدرتمند این کشور انجام می شود.

ویژگی های تجار لبنان

تاجران لبنانی در معاملات خود تا حدودی رسمی هستند، اما در عین حال از مهمان نوازی غافل نمی شوند. وقتی صحبت از ارائه های کاری به میان می آید، بهتر است وقت خود را صرف کنید، زیرا احوالپرسی های رایج در ابتدای جلسات برای لبنانی ها بسیار مهم است. بهتر است جلسه را با دست دادن و نگاه مستقیم به چشمان طرف قرارداد شروع کنید. مسلمانان بسیار مذهبی مجاز به دست دادن با طرف مقابل نیستند، در چنین مواردی سر خود را به نشانه استقبال تکان می دهند.
اگر در جلسه ای شخصی خود را با عنوان یا عنوان حرفه ای معرفی کرد، هنگام احوالپرسی با همان عنوان او را صدا بزنید. همچنین به یاد داشته باشید که در چنین جلساتی مرسوم است که کارت ویزیت را مبادله کنید که باید با دو دست یا با دست راست داده شود. یک طرف کارت ترجیحاً به زبان عربی یا فرانسوی است که اگرچه لازم نیست، اما در طرف مقابل به خوبی کار می کند.
تجار لبنانی در جلسات کاری به زبان های فرانسوی، عربی و انگلیسی صحبت می کنند. بنابراین، توصیه می شود قبل از شرکت با زبان مورد استفاده در جلسه آشنا شوید و در صورت لزوم مترجم استخدام کنید. جلسات کاری برای طرف مقابل بسیار مهم است، بنابراین به موقع در آنها شرکت کنید.

اهمیت ارتباط با تجار لبنان

لبنان کشور تاجرخیزی است و تاریخ اقتصادی این کشور باعث شده تا تجار این کشور زنجیره های تامین بسیار قوی در تجارت بین الملل ایجاد کنند و ضریب نفوذ بسیار بالایی در کشورهای جهان به ویژه در آفریقا دارند. امروزه بسیاری از لبنانی هایی که در گذشته به آفریقا مهاجرت کرده اند، چندین نسل را در این قاه سپری کرده اند و حتی دیگر به زبان عربی هم صحبت نمی کنند. حضور در بازارهای جهانی باعث شده تا لبنانی ها تاجرانی زبده و آشنا به مسائل بازار و اقتصاد باشند. از چین و اروپا گرفته تا آمریکای لاتین، شما به مرور با تاجران لبنانی زیادی برخورد خواهید داشت.

اما اهمیت این ارتباط در کجاست؟ پاسخ این سوال را می توان در زنجیره های تامین تجاری در جهان جستجو کرد. لبنانی ها تنها در لبنان منتظر تجارت نمی مانند بلکه در تمام نقاط دنیا شرکای تجاری دارند و حضور خود را پررنگ کرده اند. نفوذ به زنجیره های تجاری این افراد می تواند شما را به فضای تجارت با بین الملل و به ویژه جهان عرب نزدیک تر کند.

نحوه ارتباط گیری با تجار لبنان

لبنانی ها در فضای اینترنت بسیار فعال هستند و عمده شبکه اجتماعی محبوب آنها فیس بوک است. شما می توانید برای دسترسی به تجار لبنانی سری به صفحات فیس بوک به زبان عربی و فرانسوی بزنید تا متوجه حضور قدرتمند آنها در فیس بوک شوید. به علاوه حضور در کشورهای هاب مانند امارات، چین، آفریقای شمالی و آمریکای لاتین می تواند شما را به لبنانی ها نزدیک تر کند.

لیست تجار لبنانی

لیست تجار لبنانی

دریافت لیست تجار لبنان

به صورت کلی ارتباط با تجار باید ارگانیک و بر اساس بازاریابی در لبنان توسط خود شما باشد اما در کنار آن شما برای ارتباط گیری با تجار لبنانی می توانید با کارشناسان ما در نورالفرات تماس بگیرید تا ضمن دریافت مشاوره رایگان، با تجار باتجربه و معتبر این کشور به صورت تخصصی آشنا شوید.

شماره تماس:

00989221571600

021-91691077