تجارت در لبنان

تجارت در لبنان

تجارت در لبنان

لبنان کشوری مدیترانه ای است که در سواحل دریایی مدیترانه در غرب آسیا واقع شده است و این موقعیتجغرافیایی در مسیرهای تجارت با این کشور بسیار تاثیرگذار است. بیشترین حجم تجارت لبنان از طریق دریا و با کشورهایی مثل ترکیه است. اکثر کالاهای ایرانی نیز از طریق این کشور وارد خاک لبنان می شود.

چه کشورهایی شرکای تجاری لبنان هستند

تجارت در لبنان

بازار لبنان

کشور لبنان با جمعیت 5.3 میلیون نفری، بازاری بسیار بزرگ برای واردات به شمار می آید و کشورهای زیادی خواهان ورود به این بازار هستند. کشور لبنان طی سالهای اخیر دچار رکود شدیدی شده است و بیشتر صنایع این کشور با چالش های تولید رو به رو هستند و واردات بیشتر از پیش نیازهای این کشور را برطرف می کند. ورود به بازار لبنان می تواند یک جای پای محکم در سواحل مدیترانه ایجاد کند که نیاز مداوم به کالا در آن بسیار شدید است.

اقتصاد لبنان

اقتصاد لبنان طی سالهای بعد از 2019 با رکود همراه بوده است و بیکاری و سقوط ارزش پول ملی در آن روندی رو به رشد داشته است. کاهش قدرت خرید مردم در این سالها باعث شده تا برخی از برندها و یا بازارهای فروش در لبنان با رکود همراه شوند. قدرت خرید مردم لبنان در سال 10 هزار دلار تخمین زده می شود که نسبت به قبل از رکود کاهش 200 درصدی داشته است. در حال حاضر بازارهای مرتبط با کالاهای مصرفی مانند مواد خوراکی از جذابیت بیشتری برخوردار هستند.

محولات کشور لبنان

عمده تولیدات کشور لبنان در کالاهای با فرآوری و بازصادرات خلاصه می شود و بیشتر مواد اولیه همین صنایع نیز از طریق واردات تامین می شود. صنایع معدنی مانند طلا و جواهرات قیمتی، صنایع تولید سنگ و سرامیک از جمله تولیدات اصلی این کشور هستند که در دوران رکود آسیب های جدی دیده اند.

صادرات به لبنان

لیست کالاهای وارداتی لبنان

به صورت کلی میتوان هر کالایی را به لبنان صادر کرد و مسئله اصلی ریسک پذیری و حاشیه سود در این بازار است که باید مورد توجه تجار قرار بگیرد. برخی زمینه های مانند صنایع پلاستیک و مواد غذایی حاشیه سود و ریک کمتری را دارند و برای بقیه زمینه های تجاری باید برنامه ریزی بلندمدت تری را اتخاذ کرد. در حال حاضر با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، برندسازی کالاهای غیرلوکس و برندهای جدید با قیمت مناسب و رقابتی می تواند مسیر شما برای ورود به بازار لبنان را هموارتر کند.

برای دریافت مشاوره و راهنمایی صادرات کالا یا خدمات به لبنان می توانید از مشاوران مجموعه نورالفرات بهره مند شوید.

لیست کالاهای صادراتی به لبنان