صادرات به سوریه

صادرات به سوریه

صادرات به سوریه و فعالیت های صادراتی و تجاری با سوریه

صادرات به سوریه – کشور سوریه یک بازار بکر صادراتی برای محصولات ایرانی است با توجه به وضعیت کشور سوریه به دلیل تحریم های صورت گرفته و همچنین مصوبه هیئت دولت سوریه مبنی بر ممنوعیت واردات کالا از ترکیه و از سویی دیگر رقابتی تر  شدن قیمت کالاهای تولید شده در ایران ، کالاهای ایرانی توان رقابتی بالایی با محصولات مشابه خارجی خود دارند .

برای صادرات به سوریه با بررسی های انجام شده توسط تیم تحقیقاتی و بازاریابی شرکت نورالفرات تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی میتواند در حوزه های انرژی ، صنایع ساختمانی ، تجهیزات پزشکی ، صنایع و تجهیزات زیر ساختی و صنایع دامی و غذایی با اولویت بیشتری را به خود اختصاص داده است و لازم به ذکر است با توجه به حجم بازسازی با سرعت بالای کشور سوریه و بکر بودن صادرات به دمشق و بازار این کشور و با توجه به شرایط کنونی بازار اقتصادی کشور ایران بهترین راه برای درآمد ارزی و توان مقابله با نرخ دلار جهانی، صادرات و ورود به بازرهای جهانی است و گزینه مناسب برای تولید کنندگان و صادر کنندگان ایرانی همان گونه که در مورد وضعیت جغرافیای و بازار سوریه گفته شد ، صادرات و تجارت با سوریه می باشد.

 

صادرات در کنار انتقال فناوری یکی از مهم ترین ارکان تجارت بین المللی است که از اهرم های مهم سیاست بین الملل نیز به شمار می اید. تقویت صادرات می تواند توسعه اقتصادی صنایع را تسهیل کند و این امر با شناسایی بازارهای جدید و معرفی مشتریان امکان پیذیر خواهد بود. ما در کنار شما هستیم تا مسائلی از جمله شناسایی بازار و صادرات و حمل و نقل به سوریه را برای شما انجام دهیم.

خدمات ما در حوزه صادرات به سوریه و کشورهای همسایه

تحلیل و پژوهش در بازار
معرفی و ارتباط با مشتریان
ثبت سفارش و انجام امور صادرات کالا

صادرات به سوریه

صادرات به سوریه

اینجا درباره صادرات به لبنان بخوانید

 

کشور سوریه به پایتختی دمشق پس از سالها جنگ داخلی هم اینک ظرفیتهای بسیار زیاد و فراوانی برای بازسازی دارا می باشد. جمعیت 22 میلیونی کشور سوریه بازار مصرف بسیار بسیار بزرگی را در اختیار صادرکنندگان به این کشور قرار می دهد تا بتوانند با صادرات به سوریه تجارت خود را گسترش دهند. نفوذ سیاسی کشور ایران به پایتختی تهران در کشور سوریه بسیار زیاد بوده و میتوان گفت که در منطقه بسیار زیاد و بی‌نظیر می باشد، از این رو فرصت بسیار مناسب و خوبی برای صادرکنندگان کالا و خدمات ایرانی به وجود می آورد.

رقبای اصلی کشور ایران در منطقه  خاورمیانه مانند ترکیه، از ورود به اقتصاد سوریه منع شده اند، بنابراین نمی‌توانند در اقتصاد سوریه نقشی ایفا کنند. کشور مصر که از اصلی ترین رقیبهای تهران در بازار سوریه است نیز توان صنعتی قابل توجهی ندارد و کیفیت کالاهای تولیدی آنها پایین است.

میتوان متذکر شد که رقیب اصلی اقتصادی تجاری ایران در بازار تجارت با سوریه ؛ کشور روسیه می باشد، اما کالاهای تولید شده در روسیه در مقابل با کالاهای تولیدی ایران بسیار گرانتر بوده و روسیه توان رقابت با کالاهای ساخت ایران را برای صادر کردن به دمشق ندارند. همچنین موقعیت جغرافیایی کشور سوریه و دسترسی تجار سوری به تجار اروپایی و کشورهای قاره آفریقا باعث باز شدن دریچه های جدیدی پیش روی فعالان اقتصادی در ایران می شود.

صادرات به سوریه

صادرات به سوریه

نورالفرات ارائه کننده کلیه خدمات ثبت شرکت در سوریه و کشورهای دیگر، اعطای نمایندگی در سوریه ، حمل و نقل به سوریه همچنین انجام خدمات سرمایه گذاری در سوریه و کشورهای دیگر و همسایه می باشد.

صادرات به سوریه از زبان رسانه های دیگر

اگر به دنبال صادرات به سوریه هستید باید بدانید که بعداز اتمام بحران هفت ساله کشور سوریه، اینک حدود 1 سال است که این کشور دوران بازسازی خویش را شروع کرده است و طی سال های پیش همواره خواستار تامین کالا از کشورهایی بوده است که از بازار تولید و قدرت تامین بالایی برخوردار باشند. این ویژگی ها در منطقه تنها ایران و ترکیه را شامل می شود. برای تجارت با سوریه و صادرات به سوریه در نظر داشته باشید که تعرفه های رسمی گمرکی بین دو کشور بین 1 تا 4 درصد است و در زمینه مواد اولیه صنایع به صفر درصد رسیده است.

صادرات به سوریه

صادرات به سوریه

خبرگزرای ها درباره صادرات به سوریه چه می گویند؟

صادرات به سوریه : در هفت ماهه همین سال صادرات جمهوری اسلامی ایران به سوریه در حدود ۸۰ درصد از حیث ارزشی دارای رشد است. از لحاظ وزنی نیز این صادرات ۶.۵۳ درصد ارتقاء را نشان می دهد.

به نقل از اقتصاد آنلاین به گزارش ایسنا: در 7 ماهه سال قبل ۱۰.۶ هزار تن فرآورده به سوریه صادر گردیده که‌این مقدار در زمان شبیه امسال به ۱۱.۳ هزار تن رسیده.

راوی مهم‌ترین اقلامی که دربرگیرنده صادرات به سوریه گردیده اند را دربرگیرنده مواد شیمیایی، تکمیل کننده‌های دارویی، شیرخشک، شیرآلات بهداشتی، خشکبار، ماشین آلات و دستگاه‌های منحصربه‌فرد آسیاب کردن، اجزای توربین، تجهیزات پزشکی، لوله‌های مسی و روغن پایه معدنی دانست و اظهار‌کرد: در بخش تولید کشاورزی نیز در اقلامی مانند خربزه و حتی سیب زمینی ما به کشور سوریه صادرات داریم.

تولیدات ایرانی و صادرات به سوریه

نائب رئیس سازمان توسعه تجارت در رابطه صادرات کالا به دمشق اذعان کرد: مدتی میباشد که بر طبق تصمیمات گرفته گردیده در سوریه به خواسته حمایت این مرز و بوم از ایجاد داخلی، واردات بعضی کالاها مانند تولیدات لبنی و شیرینی و شکلات ممنوع شده‌است که اما این ممنوعیت برای تمام کشورها لحاظ می گردد.

ایشان خاطر نشان کرد: به جز ۸۸ قلم کالای صادراتی سایر کالاهایی که به کشور سوریه صادر گردیده اند دارای تعرفه 4درصد میباشند و بر طبق توافقات دو کشور قرار بر آن شده است که هیچ سیرتکامل ممنوعیتی برای صادرات یکدیگر تولید نکنند ولی در رابطه با کالاهایی که فعلا ممنوعیت وارد نمودن آن‌ها در سوریه مطرح میباشد نیز قرار میباشد در قالب مسافرت نائب رئیس اولیه رئیس جمهوری پیگیری‌هایی در این مورد صورت پذیرد.

حضور دائمی و صادرات به سوریه

نائب رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: می بایست ما به سمت حضور دائمی در سوریه برویم و در بازسازی صنایع این کشور نقش داشته باشیم. به دلیل آنکه در چهره مد لحاظ قرار دادن صادرات صرف دراین مورد رقبای زیادی برای ما موجود هست ولی در چهره حضور و مرمت صنعت های و کارخانجات سوریه حضوری یک سری ساله در‌این میهن را شاهد خوا هیم بود.

 

درباره صادرات به لبنان چه میدانید؟

اینجا درباره صادرات به لبنان بخوانید